marinckedaily

Alla inlägg under december 2011

Av Marincke Behm - 29 december 2011 18:18

Tjenare! 
Goda nyheter! Nu har prisma katalogen kommit ut på internet!

Så här får ni se på bilderna!

 

Här har ni dem!


Och om ni vill se hela katalogen, klicka här! 











Av Marincke Behm - 25 december 2011 10:39

Hejssan!

Nu är julafton över, men kul var det. 

Jag fick: 
-Boxen med alla Harry Potter filemr(HALLELUJA)

-En väska

-Choklad

-En Pyamas

-Godis

-Skor

-En bok

-En spegel

-Presentkort

-Pengar

-Biobiljetter

-Popcornsbiljetter

-Nomination-bitar

Och kanske nåt mer jag inte kommer ihåg...


Men jag hade det jätte kul!

Vi åt massor med mat, Frank fick En Wii, så vi spelade med den. Och så kom julgubben! 

Av Marincke Behm - 24 december 2011 22:30

Det blev en lite svårare dag, men komfram till vad jag skulle skriva efter en stund. Det var kanske inte så rolit i stunden, men nåt man gärna skrattar åt nu.


Vad var det, för typ 3 år sedan? Kommer inte exkat ihåg. Men vi var i alla fall på ett skidläger. Så for jag, Annina och Jenna på toaletten. Det luktade förfärligt, så alla gick snabbt, så när någon av oss väntade på dom andra, märkte vi en såndän spray, som gör att det inte luktar. Så Vi sprayade lite av det, medan vi hade lite annat roligt. Vi nämligen fyllde alla lavoarer med vatten och skumtvål, och så när vi fyllt den sista började nåt pipa. Vi sprang ut ur toaletten och såg när alla rusade omkring. Så råkade jag stå bredvid någon från personalen, som pratade med en annan personalmänska. De sade: Varifrån kommer alarmet? Den andra svarar:  Från flicktoaletten!


Så jag fick panik, och trodde att Jenna och Annina hade hört det. Men det hade de inte, men jag hade genast rusat till den nedre våningen. Efter en stund sprnag jag efter dem, och drog dem med mig ner och berättade vad jag hört. Alla greps av panik. Vi stod länge och pratade där nere, men bestämde oss sedan för att gå upp, eftersom någon kunde tro att vi var skyldiga om vi stannade där nere. Så kom någon mamma fram till oss och frågade vaddet var. Vi sade inget, och gick snabbt förbi. Så kom denna samma mamma och frågade om det var vi som hade gjort det, och att det inte var så farligt. Så vi alla brast i gråt, vilket liksom avslöjade oss.

Sedan, efter skidträningen, så visste alla att vi hade gort det..


Men vi brukar skratta åt det nufrtiden!

Av Marincke Behm - 23 december 2011 23:03

Idag har jag inte ätit särkilt mycket, men nåt i alla fall.


Jag har ätit "Honey Puffs" med mjölk till morgonmål.
Så har jag druckit massor med saft under dagen.

Och så har jag också ätit en banan, hihi.

Höna åt jag till middag. Bara höna, inget annat.

Av Marincke Behm - 23 december 2011 17:08

Hejssan!

Har väl inte skrivit nåt annat än 30 dagar grejen på rätt länge, vet inte riktigt varför. Har väl glömt antagligen.

Ojdå, imorgon är det redan jul...  Hjälp!

Nejmen, igår var jag och shoppade de sista julklapparna med Cata och idag har jag bara städat tillsammans med Bianca.


Igår var det också den sista skoldagen. Vi hade julkyrka, sedan knytkalas och sluta klockan 12. 


Men, god jul allihopa!

 

Av Marincke Behm - 22 december 2011 17:51

En bild från i somras.. Svårt att välja, så det blir NÅGRA bilder från i somras.

       

Av Marincke Behm - 21 december 2011 17:03

Jag har tre syskon, 2 storasystrar och en lillebror:

 

Bianca

 

Rebecka

 

Frank

Av Marincke Behm - 20 december 2011 13:38

Mina första bätisar var Julia och Linnea.

Har tyvärr inga bilder på oss tre tillsammans, men här kommer några gamla bilder i alla fall:

   

Hehe, jag är den där gubben med skägget...  

Presentation


Hejssan! Marincke heter jag. Jag älskar att vara med mina kompisar, sjunga, skida slalom och spela handboll!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lär dig känna mig!

Hejssan!

Jag heter Marincke och är 12 år gammal. Jag bor i Esbo, Finland. Mina hobbyn är handboll, slalom och segling. På fritiden håller jag på med att skriva berättelser, vara med kompisar, göra modelljobb och helt enkelt vara på datorn. Jag gillar också att sjunga och gör det rätt ofta, när ingen hör, haha. Men, det var väl lite om mig, om ni undrar nåt skriv i frågerutan!


Skapa flashcards