marinckedaily

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Marincke Behm - 17 december 2011 09:54

 

Av Marincke Behm - 17 december 2011 08:31

Hejssan!

Nu är det så att jag skulle ha skrivit ett inlägg när jag kom hem från modelljobbet. Men när jag hade skrivit mitt inlägg kom min syster, och stal datorn.  Hon stägde förstås av den så att hela texten försvann. Så jag orkade bara inte skriva allt pånytt. Så jag skrev det igår på kvällen. När jag var färdig med texten och skulle ladda upp en bild, stängs nätet av. Så ny ska jag försöka ännu en gång. 


Idag har jag just vaknat, för typ en halv timme sedan. Ungefär klockan 4 på eftermiddagen ska jag åka iväg och kolla på Gretas handbollsmatch och efter det till dem och äta och så kommer hon hit övernatten.


Vårat lag spelar också handbollsmatch, men jag hinner inte och titta. Men lycka till!


Igår var jag i skolan, efter det en stund hos grannen och sedan på handbollsträningar. Jag kunde inte spela, pågrund av ryggen, så jag var bara och tittade på. 


Så om modelljobbet:

Vi startade hemifrån ungefär klockan 8 på morgonen. Bilresan tog cirka 1 och en halv timme. Sådär ungefär när vi kört en fjärdedel av vägen fick vi veta att det var uppskjutet till klockan 11.30

När vi sen väl var framme, fick jag ännu vänta rätt länge eftersom jag inte var med på den första bilden. När de andra kom in efter den första bilden, hade vi matpaus och sedan skulle jag vara med på bild. Vi plumsade ut i skidbacken, som var stängd förstås, var vi skulle fota. När vi var färdiga med den bilden, skulle vi in och byta kläder och sedan genast ut för nästa bild. Så, när den också var fotad hade jag ännu en bild att vara med i. 


När allting var färdigt fick jag skjuts hem av några andra därifrån. Eller, jag kom inte ända hem men till Gräsviken. Därifrån kom pappa efter mig, men eftersom det var sån trafik hann han inte föra mig hem tillbaka för han skulle och spela innebandy. Så han förde mig in till stan, varifrån jag skulle ta bussen. Jag hade såklart precis missat bussen, så jag fick vänta i sådär ungefär 40 minuter.

Snacka om en lång dag!

Nu ska jag bara hoppas på att jag hinner publiera den här texten förde det häner nåt!

 

Sötungar<3


PS. Det var någon som frågade om jag kan lägga ut bilderna från Prisma-jobbet. Jag borde få katalogen alldeles strax, så lägger ut dem då!

Presentation


Hejssan! Marincke heter jag. Jag älskar att vara med mina kompisar, sjunga, skida slalom och spela handboll!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lär dig känna mig!

Hejssan!

Jag heter Marincke och är 12 år gammal. Jag bor i Esbo, Finland. Mina hobbyn är handboll, slalom och segling. På fritiden håller jag på med att skriva berättelser, vara med kompisar, göra modelljobb och helt enkelt vara på datorn. Jag gillar också att sjunga och gör det rätt ofta, när ingen hör, haha. Men, det var väl lite om mig, om ni undrar nåt skriv i frågerutan!


Ovido - Quiz & Flashcards